inbound marketing

Inbound  marketing: de efficiëntste marketing methode voor het digitale tijdperk!

 

Inbound marketing is een marketing principe dat als doel heeft om potentiële klanten te vinden vanuit de beoogde doelgroep. Met als belangrijkste eigenschap dat dit gebeurd zonder klanten te storen met traditionele marketing tools zoals direct mailing en advertenties.

Deze strategie begint altijd met het creëren van relevante content voor de doelgroep die het bedrijf tracht te bereiken. Enkel content die voor hun interessant is zal de moeite zijn om te bekijken en hopelijk ook te delen met andere potentiële klanten.

Er zijn vier acties die bedrijven moeten ondernemen willen ze een goede inbound marketing strategie uitbouwen. Dit heeft als doel om van “strangers”, mensen die nog niet van het bedrijf gehoord hebben,  “promoters” van het bedrijf te maken. De vier acties die hiervoor gevolgd moeten worden zijn:

  • Attract: Als bedrijf gaat men via blogs met juiste content en een SEO-vriendelijke website ervoor zorgen dat de juiste mensen naar de website worden geleid. Via sociale media kanalen kan deze content nog verder gedeeld worden om het bereik te verhogen.
  • Convert: Van het moment dat de website de juiste potentiële klanten aantrekt is de volgende stap om deze “visitors” om te vormen tot “leads”. Het is belangrijk om de contactgegevens te verkrijgen via formulieren of call-to-actions.
  • Close: Nadat de juiste bezoekers hun gegevens hebben achtergelaten is het belangrijk om van die “leads” klanten te maken. Door marketingtools zoals CRM en persoonlijke mailings te gebruiken is men al een stap verder om klanten te winnen.
  • Delight: Als bedrijf is het nu belangrijk om zich te blijven engageren voor de klanten en ervoor te zorgen dat ze herhaalaankopen doen en ook “promoters” worden van het bedrijf. De beste reclame komt van de huidige klanten die de producten aanbevelen aan andere potentiële klanten. En dat is dan ook het doel van deze laatste stap.

Deze methode heeft de laatste jaren bewezen dat het voor een onderneming noodzakelijk is om de juiste content aan te bieden aan potentiële klanten en zich steeds te engageren voor zijn  huidige klanten. Het is belangrijk om uw verhaal op een juiste manier naar potentiële klanten te brengen. A Communication zorgt ervoor dat de juiste content uw gewenste doelgroep bereikt. Wilt u potentiële klanten bereiken met uw verhaal en ervoor zorgen dat ze ambassadeurs worden van uw merk? Neem dan contact met ons op!

 

A Communication, We tell your story!

 

Bron: Hubspot